Окремі питання зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (документи необхідні для відновлення реєстрації призупинених податкових накладних/розрахунків коригування)
Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що починаючи з 2017 року почала діяти система СМКОР, основне завдання якої упередження формування та розповсюдження схемного податкового кредиту по ланцюгу постачання до реального сектору економіки, на меті якого є мінімізація сплати податків.
Нагадаємо, що СМКОР – це автоматизована система моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків. Система працює в автоматизованому порядку та зупиняє реєстрацію ПН/РК, які відповідають критеріям ризиковості операцій або критеріям ризиковості платника ПДВ. Зазначені критерії затверджені постановою КМУ від 11 грудня 2019 року «Про затвердження порядків з питань зупинення ПН/РК в ЄРПН». Це основний документ яким визначено механізм зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації ПН/РК, права та обов'язки їх членів.
Що стосується дій платників при реєстрації призупинених ПН/РК, то така робота регламентується наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року «Про порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН» №520, яким відповідно затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі Порядок).
Відповідно до п.6 Порядку, платник має право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкових зобов’язань по таким ПН/РК, направити до регіональної комісії Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.
Перелік необхідних документів необхідних для розгляду питання щодо прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі зазначено у п.5 Порядку:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.