Переваги запровадження Е-лікарняних
Електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) є оптимальним способом дистанційного обслуговування юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який забезпечує зручну можливість отримання документів і відомостей про найманих працівників.
Портал електронних послуг Фонду постійно оновлюється та покращується. У числі останніх оновлень кабінет страхувальника – сервіс “Електронний лікарняний”, який відповідно до Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року №328 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 року № 323), передбачає автоматизацію процесів оформлення лікарняного листка.
Запровадження е-лікарняних:
- спрощує оформлення тимчасової непрацездатності та економить час;
- скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;
- зменшує кількість фальсифікацій;
- мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності;
Який порядок отримання е-лікарняного працівником
Для того, щоб лікар мав змогу виписати висновок про непрацездатність, працівник повинен прийти на огляд до лікаря. Лікар створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність у Реєстрі та завіряє його кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП). Про такі дії лікаря пацієнт отримає відповідне повідомлення від E-health. Звідти за кілька секунд виписаний лікарем висновок потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду. Саме тут і формується електронний листок непрацездатності, тобто той документ, який слугує для нарахування соціальних виплат. Про формування такого документа працівник, якому виписано е-лікарняний, також отримаєте відповідне повідомлення на телефон, але уже від Пенсійного фонду України.
При цьому дати відкриття та закриття листка непрацездатності будуть відповідати датам початку та закінчення періоду дії медичного висновку, на підставі якого він сформований.
Сформований е-лікарняний у день створення (відкриття) стає доступним для перегляду в кабінеті страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Однак до дати закінчення періоду дії (закриття) листка непрацездатності він не може передаватися до страхувальника як підстава для нарахування виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням.
Як працівнику перевірити інформацію про виданий йому е-лікарняний
Інформацію про сформований листок непрацездатності фізична особа може перевірити в особистому кабінеті з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ. Для цього потрібно зайти у пункті меню "Мої листки непрацездатності". Там можна ознайомитися із таким переліком атрибутів щодо листків непрацездатності:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- причина непрацездатності.
Для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, роботодавець повинен зареєструватися на порталі ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua) .Після реєстрації роботодавцю буде доступна інформація по співробітниках, які працюють у нього за основним місцем роботи, зокрема:
– номер лікарняного;
– дата відкриття;
– дата закриття;
– ІПН застрахованого;
– ПІБ застрахованого.
Окрім того, як повідомило МОЗ, із кінця червня 2021 року пацієнт також отримав можливість перевірки медичного висновку про тимчасову непрацездатність з використанням Порталу "Дія". Інформація про медичний висновок, що надається за запитом через Портал "Дія", містить такі дані:
1) номер запису в Реєстрі;
2) тип медичного висновку;
3) категорія медичного висновку;
5) дата та час формування медичного висновку;
6) відомості про назву суб’єкта господарювання з Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я в електронній системі охорони здоров’я, посилання на запис про який зазначене в медичному висновку;
7) період дії медичного висновку (дата початку періоду дії, дата завершення періоду дії).